2020. február 18., kedd

Gomba-köles vegán fasírt - gluténmentes

Gomba-köles vegán fasírt - gluténmentes












Hozzávalók:
250 g csiperkegomba
250 g laskagomba
200 g köles
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál pirospaprika
1 evőkanál só
1 evőkanál szárított petrezselyem
½ evőkanál tárkony
½ evőkanál majoranna
½ evőkanál bazsalikom
½ evlőkanál rozmaring
1 mokkáskanál szárított chili
1 mokkáskanál fehérbors
1 mokkáskanál őrölt négyszínbors
víz
begyúráshoz
3 teáskanál útifűmaghéj
6 evőkanál kukoricakeményítő
9 evőkanál darált corn flakes
bundázáshoz
darált corn flakes

A gombát megmossuk, kockákra vágjuk. A hagymát és fokhagymát apró kockákra vágjuk. Olajat hevítünk egy serpenyőben és a felkockázott gombát, hagymát és fokhagymát dinsztelni kezdjük. Amikor a gomba levet eresztett és kellően összeesett, hozzáadjuk a fűszereket felöntjük vízzel, hogy ellepje és félpuhára főzzük. Ekkor hozzáadjuk a kölest és felöntjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. A köles magába szívja a folyadékot, ezért figyeljünk arra, hogy elegendő víz legyen rajta. Puhára főzzük a kölessel, majd letakarva 10 percig pihentetjük. Kihűtjük.

Kihűlés után aprítógépbe tesszük. Az én aprítógépembe ez a mennyiség 3 részre osztva fér bele. Ezért háromszor ismételtem meg a következő műveletet: A gombás mártásra 1 teáskanál útifűmagot, 2 evőkanál kukoricakeményítőt (más keményítő is jó) és 3 evőkanál darált korn flakest adtam. Az egészet összezúztam majd egy nagyobb tálba tettem. Mikor mindhárom adaggal elkészültem, kézzel összegyúrtam a masszát és fél órát pihentettem. Pihentetés után lapos gombócokat formáztam, megforgattam darált korn flakesben, majd bő forró olajban kisütöttem. Sütés közben, akár a hús sütésénél, 1-2 percenként forgattam a fasírtokat, hogy mindkét oldaluk alaposan átsüljön, de ne égjen meg idő előtt. A fasírtok 4-5 forgatás alatt sülnek készre. Bundájuk ropogós, belül puhák. Szűrőbe szedjük, hogy a felesleges olaj lecsepegjen róluk, majd tetszőleges körettel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése