2016. április 26., kedd

Magtejek



Magtejek - "levesfőző" géppel




















Nekem az Auchan saját-márkás levesfőzőgépe van itthon, amivel 21 perc alatt magtejet tudok főzni.

Készítettem egy videós segítséget, rizs/kókusz tej főzést bemutatva, de többféle magból is ugyanez az eljárás. A elkészült magtejből házi növényi joghurtot, tejfölt is készíthetünk. Bejegyzéseimben megtalálható ezek elkészítési módja is.



Mandulatej


Hozzávalók:
100 g mandula
50 g dió
kb. 1000 ml víz


Elkészítés:
A  magokat ledaráljuk. A víz felét a gépbe töltjük, majd rászórjuk az őrölt magvakat, és a gépet a minimum jelzéséig töltjük vízzel. Azért kell előbb vizet önteni a gép aljába, mert így nem tud az örlemény az edény aljába ragadni. Bekapcsoljuk a gépet, és először a turmix programmal kétszer-háromszor 10 másodpercig jól összekeverjük az alapanyagokat, majd elindítjuk a "krémleves" programot a gépen.  Ha elkészült, újra turmixolunk rajta kétszer-háromszor 10 másodpercet, majd langyosodásig hűlni hagyjuk. Ezután sűrű szitán átszűrjük, teljesen kihűtjük, és gézzlappal bélelt szitán átszűrve üvegbe töltjük. Hűtőben egy hétig eláll.
A visszamaradt sűrítményt, sütőpapíros tányérra borítva, szobahőmérsékleten 2-3 nap alatt kiszáríthatjuk (vagy sütőben egy-két óra alatt), és sütemények lisztjeihez adva felhasználhatjuk.

Kókusz-rizs vegyes magtej


Hozzávalók:
4 evőkanál kókuszreszelék
4 evőkanál rizs
1 evőkanál kókuszzsír
1 csomag vaníliáscukor vagy egy kupaknyi vaníliraaroma
1 csipet só
1000 vagy 1500 ml víz

Az összes hozzávalót a gépbe töltjük, először összeturmixoljuk, majd elindítjuk a krémlevesfőző programot. Az elkészült magtejet a gépben hagyjuk legalább egy fél óráig (gép fedelét vegyük le közben). A langyosra hűlt magtejet szűrön leszűrjük.  Hűtőben tárolva 2-3 napig fogyasztható.

8 megjegyzés:

  1. Szia, ezt a gépet használod még? Bevált? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, használom, nekem nagyon bevált. Szeretem. Egyszerű, gyors, nincs vele semmi problémám. :)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a gyors választ :) esetleg van még valamilyen tanácsod ezzel a géppel kapcsolatban? Lehet csütörtökön beruházok egyre :)

      Törlés
    3. Én úgy szoktam benne főzni a magtejet, hogy mielőtt elindítom a főzést, 2x 3x összeturmixolom az anyagokat a turmix gombbal, hogy jól elkeveredjenek, aztán elindítom a főzést. 21 perc alatt elkészíti a magtejet, amit vagy azonnal leszűrök, vagy hagyom még egy picit összeérni az ízeket, de tulajdonképpen ennek semmi jelentősége nincs. Nagyon egyszerű használni, jó szívvel ajánlom, én örülök, hogy megvettem.

      Törlés
  2. Szia
    Használod még ezt a levesfőzőt magtej készítésére? Ugyanolyan jól elkészíti mint egy növényi fejlesztő?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, még mindig használom. Továbbra is nagyon szeretem.
      Nem tudom a növényi tejkészítővel összehasonlítani, mivel én nem olyan gépet használok.
      Nekem tökéletesen bevált ez a krémleveskészítő gép.

      Törlés
  3. Üdv! Bár nincs gépem, de szívesen kipróbálás a receptjeit. Érdekelne, hogy a rizs-kókusz magtej hozzávalóinál a víz mennyisége nem 1000-1500 ml lenne-e eredetileg, mert nekem így kevésnek tűnik. 😊
    Szép napot. Emőke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy szóltál, azt természetesen elírtam :D
      1-1,5 liter víz kell :)
      Kijavítom.

      Törlés