2019. december 15., vasárnap

Túró helyettesítő - gluténmentes, tejmentes,

Túró helyettesítő - gluténmentes, tejmentes













A receptötlet innen származik, de sem hozzávalóiban, sem anyaghányadában nem ugyanazt készítettem el. Nem szeretem a nyers liszt ízt, ezért főztem a krémet a végén, illetve azt tapasztaltam, hogy egy evőkanál gluténmentes élesztőpehely jót tesz az ízének. Az én változatom több folyadékot is igényelt, de a végeredmény egy sűrű krém lett. Ha krémtúróként szeretnénk fogyasztani, használjunk több folyadékot, vagy lazítsuk fel gyümölcsökkel.

Hozzávalók:
120 g köles
90 g lisztkeverék
1 evőkanál gluténmentes élesztőpehely
1 evőkanál citromlé
1 kupak vaníliaaroma
100 g cukor
200 ml növényi tej
150 ml víz

A kölest átmossuk, majd megfőzzük a vízben. Mikor elfőtt az alatta lévő víz, a tűzhelyet lezárjuk, és hagyjuk kicsit hűlni. Ezután az összes többi hozzávalóval együtt turmixgépben, vagy botmixerrel turmixoljuk. Ha úgy látjuk túl sűrű, vagy nehezen viszi a mixer, adhatunk hozzá még folyadékot, vizet vagy magtejet. A turmixolás végeztével, a krémet lábasba szedjük és főzni kezdjük, amíg be nem sűrűsödik. Nem kell forralni, ha besűrűsödött elkészültünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése