2018. július 8., vasárnap

Növényi tejből joghurt

Növényi tejből joghurt













Az elkészítéshez joghurtkészítő gép szükséges.
Nekem ilyen gépem van, a recept mennyiségei ehhez vannak megadva. A gép 1,2 l joghurt készítésére alkalmas.


Hozzávalók:


1,2 l magtej
1 csomag gm zselatin (Lucullus)
1 kapszula probiutikum (én a Probium 6 + Inulin-t használom, gyógyszertárban kapható)
1 evőkanál cukor


Én legtöbbször  a rizs/kókusz magtej variációt főzöm, de készítettem már növényi joghurtot napraforgó mag és rizs keverékéből készült magtejjel is. (4-4 kanál) + kókuszolaj. Ebben az esetben a magtejet nem szűröm le. A napraforgómagot nem szükséges előre beáztatni.


Magtejet főzünk. 42 C-ra lehűtjük.
A zselatint 50 ml vízben feloldjuk, csomómentesre keverjük a proviotikum kapszulával és az 1 evőkanál cukorral, majd hozzáadjuk a 42 C-ra hűtött magtejhez és alaposan elkeverjük abban is. (jártam már úgy, hogy nem kevertem el alaposan a zselatint, ezért az csomós lett, és az egyenetlen eloszlás miatt nem is sikerült a joghurt)
A kikevert joghurt-alapot a joghurtkészítőbe töltjük. A gép 12 óra alatt elkészíti a joghurtot, amit ezután legalább 5 órára hűtőbe teszünk, hogy meghúzzon benne a zselatin.


A kész jughurtot ízlés szerint ízesíthetjük gyümölcsökkel, csokoládéval, kakaóval, magokkal, műzlikkel. A natur, még nem ízesített joghurt körülbelül egy hétig fogyasztható marad hűtőben tárolva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése