2017. július 24., hétfő

Gluténmentes cipó

Gluténmentes cipó






















Ennek a kenyérnek a kiindulási pontja ez a recept volt. Háromszor sütöttem meg, de csak a második és harmadik próbálkozást fényképeztem le. Totális kudarc volt.
elrontott kenyér.jpg

Mindhárom alkalommal gyönyörűen megkelt kenyér, de a recept szerinti 220 C-on az első nagyon megpirult, szinte égett volt, és amit kivettem a sütőből és hűlni kezdett összeomlott. A második és harmadik próbálkozáskor már 45 percig lefedve sütöttem 180 C-on, és elhagytam a párásítást, hiszen a lefedett edényben ennek nincs jelentősége, majd pizzalapra áttéve sütöttem készre, tűpróbával, de hiába a rácsra kitéve, kihülés közben összeomlott. A belezete szép lyukacsos volt, de nyirkos lapos. Nem tudom mit ronthattam el, azt gyanítom, hogy a kenyér kérge túl gyorsan sült meg, miközben a belezete még nyers volt, hiába nem ragadt már a tűre, mégis összezuhant, mert nem volt mi megtartsa.

Nagyon dühített, hogy nem sikerül, ezért megpróbáltam a saját jól bevált kenyérreceptemhez hozzáadni ennek a receptnek néhány hozzávalóját, hátha így sikerül, és sikerült.

Hozzávalók:
(ikeás mérőkanalakat használtam, a rajtuk található jelölésekkel írom a mennyiségeket)

Kovász:
1 evőkanál útifűmaghéj
1 evőkanál cukor
1 csomag porélesztő
100 ml víz

Kenyérhez:
4x 1 dl cup rizsliszt
4x 1 dl cup kukoricakeményítő
1x 1 dl cup puffasztott amaránt
1x ½ dl bambuszrost
1x 1 dl kukoricapehely
1x 20 ml xantánliszt
1x 5 ml sütőpor
1 evőkanál só
1 evőkanál útifűmaghéj
1 evőkanál ecet
2 evőkanál olaj
400 ml víz + kb. még 200 ml-t felvesz a nokedlisűrűséghez, de ezt apránként adjuk hozzá
1 tojás

Egy evőkanál útifűmaghéjat elkeverünk egy evőkanál cukorral, hozzáadjuk a porélesztőt, felöntjük 100 ml kézmeleg vízzel, és 50 C-or sütőben 17 perc alatt felfuttatjuk.
Míg az élesztő felfut kimérjük a többi hozzávalót.
Egy keverőtálba mérjük a rizslisztet, kukoricakeményítőt, 1 evőkanál útifűmaghéjat, bambuszrostot, puffasztott amarántot, kukoricapelyhet sót, xantánlisztet, sütőport.
Ha az élesztőnk felfutott, mielőtt a lisztekhez adnánk, a maradék vízhez adjuk az egy egész tojást, elkeverjük, hozzáadjuk az egy evőkanál olajat és az egy evőkanál ecetet elkeverjük, majd hozzáadjuk a felfutott élesztőt. Dagasztógéppel keverjük.  A tésztánk nokedlisűrűségű lesz, apránként adagoljunk hozzá még vizet, azt tapasztalom, hogy körülbelül még 200 ml vizet felvesz a tészta a receptben írt 400 ml-hez képest  (a linkelt videón jól látható milyen állagot kell kapnunk). Mikor összeállt a tésztánk, sütőpapírral bélelt lefedhető formába szedjük, vizes kézzel lesimítjuk, és vágásokat készítünk rá. (én ennél a próbánál ezt egyszerűen elfelejtettem megtenni). A tálat a kenyértésztával, fedő nélkül, 50 C-os sütőbe tesszük 45-50 percig kelni. A kelesztési idő lejártakor tetejét megkenjük vékonyan olajjal, megszórhatjuk szezámmaggal (negyedjére ezt is elfelejtettem) lefedjük, és 180 C-os sütőben 50 percig létkeverséssel sütjük. 50 perc elteltével levesszük a fedőt és 10 percig sütjük, majd kivesszük a sütőből, lehúzzuk a sütőpapírt róla, lyukacsos aljú pizzasütőlapra helyezzük át, majd még 25 percig sütjük (légkeverés). A kész kenyeret rácsra téve kihűtjük.


kokenyer2.jpgsikerult kenyer.jpg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése