2019. szeptember 4., szerda

Csicseriborsós kalács - gluténmentes, tejmentes, tojásmentes

Csicseriborsós kalács - gluténmentes, tejmentes, tojásmentes













Ez a recept a véletlennek köszönhető. Szerettem volna kipróbálni, hogy a házilag főzött csicseriborsó levét is fel tudom-e verni habbá, mint a konzerv csicseriborsót. Láttam erről egy videót, itt tudod megnézni. Nekem nincs kuktám, ezért fazékban főztem legalább egy/másfél órán keresztül az egy kiló csicseriborsót. Főzés közben többször fel kellett újra öntenem vízzel, mert elfőtt a leve. A végeredmény körülbelül másfél liter lé lett és egy kiló főtt csicseriborsó. Kihűtöttem és ebből körülbelül 300 ml-t 200 g cukorral habüstben verni kezdtem, de nem lett hab belőle, ezért úgy határoztam próbálok sütni valamit úgy, hogy hozzáteszek a főtt csicseriborsóból, amit előtte botmixerrel pürésítettem. A végeredmény egy nagyon finom, omlós kalács lett, ami még másnap is finom. Ízében olyan, mintha túrós kalácsot sütöttem volna. Pontos hozzávalókat nem tudok mondani, mert semmit nem mértem, csak úgy érzésre adtam hozzá az alapanyagokat.

Hozzávalók - körülbelüli értékek
300 ml csicseriborsólé
200 g kristálycukor
400 g főtt és turmixolt csicseriborsó
10 púpozott evőkanál lisztkeverék
1 csapott evőkanál xantánliszt
2 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
250 g növényi margarin

A csicseriborsólét a cukorral habosítani kezdjük. (nekem nem lett hab). A növényi margarint mikróban megolvasztjuk, és a cukros csicseriborsóléhez adjuk, alaposan kikeverjük. Hozzáadjuk a botmixerrel pépesített csicseriborsót.  A lisztkeverékben elkeverjük a vaníliás cukrot, xantánt, sütőport, majd kanalanként adagolva folyamatos keverés mellett adjuk a masszához. Sűrű kenőcs állagú tésztát kell kapnunk. A tésztát valamilyen zsiradékkal kikent kuglóf formába szedjük és előmelegített 180 C-os sütőben 50-55 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése