2016. július 20., szerda

Mandulával szórt kifli - gluténmentes, tejmentes

Képernyőfotó 2016-07-20 - 15.36.25.pngMandulával szórt kifli - gluténmentes, tejmentes















Hozzávalók:
A recept hozzávalói közül a burgonyakeményítő súlyát sajnos nem végig mértem pontosan, érzésre adtam hozzá

450 g Mester kelttészta liszt
1 cup Scahr univerzal liszt
2 cup rizsliszt
2 cup kukoricapehely
1,5 cup kókuszliszt
2 cup barna kölesliszt
2 cup kukoricakeményítő
2 db tojás
150 g puha növényi margarin
kb. 600 ml víz
4-5 marék burgonyakeményítő (nekem kicsi kezem van)
Annyi burgonyakeményítőt adtam hozzá, hogy egy közepesen lágy, stabilan összeálló tésztát kapjak.

Töltelék:
250 g darált mandula
100 g cukor
tészta kenéséhez 150 g növényi margarin

A liszteket a vízzel, tojással, margarinnal összegyúrtam. Két részre osztottam. Először csak az egyik felével dolgoztam, a tészta másik felét betettem a hűtőbe, hogy ne kelljen túl, mire az első adag elkészül.
A féladag tésztát kukoricakeményítővel szórt deszkán nyújtottam, tetejét megkentem olvasztott margarinnal, nagyjából egyforma háromszögekre vágtam, rászórtam a cukorral kevert mandulát, és kifli alakúra tekertem. A kifliket sütőpapíros tepsire tettem, és 40 C-os sütőben 30 percig kelesztettem. Kelesztés után olvasztott margarinnal megkentem, és 180 C-os sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.

Képernyőfotó 2016-07-20 - 15.37.13.pngKépernyőfotó 2016-07-20 - 15.36.49.png

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése