2017. november 28., kedd

Erzsike szelet - gluténmentes, tejmentes

Erzsike szelet - gluténmentes, tejmentes













Tészta hozzávalói:
150 g porcukor
30 g zsír
4 evőkanál magtej
2 evőkanál méz
1 tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 csapott evőkanál xantánliszt (csak abban az esetben, ha a lisztkeverékben nincs)

Krém hozzávalói:
7 dl magtej
7 csapott evőkanál rizsdara (rizst kávédarálón ledarálunk, ha nincs kész darált otthon)
1 csomag vaníliáscukor
300 g porcukor
250 g növényi margarin
½ citrom

Tészta készítése: A lisztet elmorzsoljuk a zsírral, a többi anyagot is hozzáadjuk és összegyúrjuk.
A tésztát négy cipóra osztjuk és fél óráig pihentetjük. A cipókat egyenként kinyújtjuk és sütőpapiros tepsiben (vagy annak a hátán) 160 C-os sütőben 8-10 perc alatt megsütjük a lapokat, majd kihűtjük.

Krém készítése: A magtejet felforraljuk, hozzáadjuk a rizsdarát és megfőzzük, majd kihűtjük.
A növényi margarint habosra keverjük a porcukorral, hozzáadjuk a ½ citrom levét és reszelt héját.
Ha a dara kihűlt a margarinos részhez adjuk úgy, hogy közben folyamatosan keverjük. Az összevegyített anyagokat is habosra kikeverjük, hogy könnyű krémet kapjunk.

Összeállítás: A krémet 3 részre osztjuk és megkenjük vele a lapokat. A negyedik lap tetejét porcukorral szórjuk. A süteményt egy napig hűvös helyen pihentetjük, és csak ezután szeleteljük.

Én most 5 részre osztottam a tésztát, nyújtottam, formával kiszúrtam, és a maradék tésztával díszítettem a tetejét. Az öt tésztalaphoz 4 részre kellett osztanom a krémet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése